sobota, 31 stycznia 2015

Siekiera Jersey/Jersey pattern axe.

Tę siekierę, a konkretniej sam żeleziec kupiłem na ebayu. Koszt żeleźca to 15$ a wysyłka 32$.
Stan tej siekiery był bardzo dobry jak na zabytek. Oto zdjęcia po wyciągnięciu żeleźca z paczki.
I bought this axe head on ebay. It cost me $15 for the axe head itself ands $32 for the shipping. It was in a good condition.




Mushrooming (warstwa stali odstająca od obucha w wyniku jego sklepania innym metalowym narzędziem) był usunięty prawie do końca, wyrównanie go zajęło mi pare minut z użyciem pilnika oraz wiertarki.
Mushrooming was removed almost entirely, therefore it took me a few minutes of filing it down and then smoothing it out with a drill sanding disc.
Co wymagało ode mnie najwięcej pracy to przeprofilowanie krawędzi tnącej która była bardzo gruba - co z resztą widać na zdjęciu powyżej.
The only isse with this axe head was a very thick cutting edge. It can be seen in the picture above.
Wypolerowałem cały żeleziec. I decided to polish the entire axe head.











Osadziłem ją na chyba najlepszym dostępnym w Polsce trzonku, czyli trzonku jesionowym z Obi za 37zł. W celu zaklinowania trzonka zamówiłem u znajomego kowala specjalny metalowy klin który oprócz klinowania trzonka, zabezpiecza go przed strzępieniem się i innymi urazami.  I hung this axe head on probably the best axe handle available in Poland which is made of Ash and it can be bought in Obi for about 10 bucks. In order to secure the handle i ordered a special metal wedge which also protects the top part of the handle.




A tak ta oto siekiera sprawdza się w rąbaniu. Jak widać czasami mi odbija na bok to dlatego, że jeszcze ma za grubą kt nad czym właśnie pracuje. This clip shows the performance of the axe. Unofrtunately it glanced off a few times because of the thick cutting edge. I am reprofiling it to a thinner, finer edge.


Jest to najlepsza siekiera jaką do tej pory miałem. Żeleziec waży 1.5kg, trzonek 0.5kg, taka konfiguracja pozwala na bardzo efektywne rąbanie drewna jak i łupanie oraz drobne prace obozowe.
This is the best axe i have ever owned. The axe head weighs 3 1/2 LBS, the axe handle weighs 1 LB. It is heavy enough for effective wood chopping and splitting, but at the same time not too heavy for woodworking around the camp.













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz